Šią savaitę Klaipėdos moksleivių saviraiškos centras virte virė – čia vyko edukacinių veiklų savaitė „Kurk, atrask, išbandyk!“. Daugiau nei 700 moksleivių iš įvairių Klaipėdos mokyklų kasdien rinkosi ne tik tam, kad praleistų laiką turiningai, bet ir įgytų žinių bei patirčių kitoje – kūrybiškoje, laisvoje ir įtraukioje – aplinkoje.
Edukacijų programa pritaikyta šiam ypatingam metui – kai dalis mokinių jau baigia mokslo metus, o mokytojai ieško prasmingų išvykų ir veiklų egzaminų metu, todėl svarbu pasiūlyti veiklas, kurios ne tik lavina, bet ir padeda atsipalaiduoti, atrasti naujus pomėgius ar net ugdyti profesinius įgūdžius. Edukacijų savaitės metu mokiniai dalyvauja skirtingose teminėse edukacijose – nuo meninės saviraiškos iki tiksliųjų mokslų ir technologijų.



2. Edukacijos pagal ugdymo įstaigą
Ugdymo įstaiga | Edukacijų skaičius | Bendras mokinių skaičius |
„Vyturio“ progimnazija | 11 | 219 |
„Smeltės“ progimnazija | 3 | 72 |
Sendvario progimnazija | 2 | 180 |
„Varpelio“ mokykla-darželis | 2 | 48 |
Gilijos pradinė mokykla | 2 | 43 |
M. Mažvydo progimnazija | 2 | 44 |
„Verdenės“ progimnazija | 2 | 44 |
„Uostamiesčio“ progimnazija | 1 | 30 |
„Tauralaukio“ progimnazija | 1 | 22 |
„Plikių“ pagrindinė mokykla | 1 | 21 |
„Versmės“ progimnazija | 1 | 20 |
Jūrų kadetų mokykla | 1 | 20 |
l.d. Ąžuoliukas | 1 | 15 |
3. Edukacijos pagal pavadinimą (grupuota)
Edukacijos pavadinimas | Kartojasi | Mokinių skaičius (iš viso) |
Antanas nori būti ore, o tu? | 4 | 91 |
Suktukų pasaulyje | 4 | 82 |
Žygis | 1 | 150 |
3D rašikliai | 2 | 45 |
Floristinis gobelenas | 2 | 44 |
Burlaiviai ir sklandytuvai | 2 | 44 |
Šunų dresūros metodai | 2 | 42 |
Dirbtinio intelekto apmokymo algoritmai | 1 | 30 |
Popierinis modeliavimas + „Stop Motion“ animacija | 1 | 30 |
Iššūkių takas | 1 | 24 |
Peliukas | 1 | 24 |
Lapių medžioklė | 1 | 22 |
Stebuklingas smėlis | 1 | 22 |
Sukurk žaidimą | 1 | 22 |
Susipažink su aviacijos menu | 1 | 22 |
Elektros grandinės | 1 | 21 |
Įdomieji chemijos eksperimentai | 1 | 20 |
Pažintis su robotu | 1 | 20 |
Skaičiuojam ir skrendam | 1 | 20 |
Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro edukacinė veikla rodo, kad mokiniai noriai įsitraukia į įvairias kūrybines, mokslo ir fizinio aktyvumo programas. Populiariausios edukacijos išryškėjo ne tik pagal tematiką, bet ir pagal dalyvių skaičių.



„Antanas nori būti ore, o tu?“ – ši edukacija, įtraukusi net 91 mokinį, vyko keturis kartus skirtingoms mokykloms. Akivaizdu, kad vaikų susidomėjimas aviacija neblėsta. 5–7 klasių mokiniai leidosi į įkvepiančią kelionę po Lietuvos aviacijos istoriją ir šiuolaikines technologijas. 2025-ieji paskelbti ANBO metais. Dalyviai susipažino su legendiniais ANBO lėktuvais, jų kūrėju Antanu Gustaičiu ir praktinėmis užduotimis gilino žinias apie tarpukario aviaciją. Antroje dalyje mokiniai patys tapo kūrėjais – naudodami Tinkercad ir Skratch internetinius įrankius modeliavo lėktuvus.



Edukacinis užsiėmimas „Suktukų pasaulyje“, taip pat įvyko keturis kartus ir pritraukė 82 mokinius. Tai žaisminga ir techninė veikla, leidžianti vaikams pažinti inžinerinius principus per žaidimą.
Edukacinių renginių savaitėje aktyviausiai dalyvavo Klaipėdos „Vyturio“ progimnazija
Tarp visų dalyvavusių ugdymo įstaigų ryškiausiai išsiskiria „Vyturio“ progimnazija, kuri dalyvavo 11 edukacijų iš 30, bet ir atsivedė didžiausią mokinių skaičių – net 219. Tai sudaro 28 proc. visų dalyvavusių mokinių.
Didžiausias renginys – žygis, kuriame dalyvavo ko ne pusantro šimto vaikų
Tarp visų veiklų įvyko žygis su Sendvario progimnazija. Tai ne tik sportinis, bet ir socialinis įvykis, kuris jungė kelias klases, skatino bendrystę, fizinį aktyvumą ir pažinimą už klasės ribų.
Edukacijų savaitė Klaipėdos moksleivių saviraiškos centre dar kartą įrodė – vaikų smalsumas neturi ribų, kai mokymasis tampa atradimu. Įtraukiančios veiklos, kūrybiškos aplinkos ir galimybė patirti mokslą per praktiką ne tik papildo mokyklinį ugdymą, bet ir padeda vaikams atrasti save – galbūt net būsimos profesijos kryptį.
Mokytojai džiaugiasi, kad tokie renginiai tampa puikia alternatyva pamokoms mokslo metų pabaigoje, kai mokinių motyvacija dažnai krenta. O mokiniai – kad gali mokytis kitaip: laisvai, žaismingai ir drauge.
„Tokios savaitės padeda vaikams pamatyti, kad mokymasis gali būti ne tik naudingas, bet ir malonus. Tai tarsi tiltas tarp mokyklos suolo ir realaus gyvenimo“, – sako vienas iš edukacijų organizatorių.
Auganti dalyvių statistika ir mokyklų įsitraukimas rodo, kad poreikis netradicinėms ugdymo formoms – milžiniškas. Todėl belieka tikėtis, kad tokios iniciatyvos taps ne išimtimi, o gražia tradicija. Nes kaip rodo šios savaitės patirtis – kai vaikai kuria, atranda ir išbando, jie tiesiog auga.














