Birželio 3-7 dienomis Klaipėdos moksleivių saviraiškos centre ūžė edukacinių renginių savaitė „Kurk, atrask, išbandyk!“. Šio renginio metu saviraiškos centro edukacijas aplankė 725 Klaipėdos miesto moksleiviai iš skirtingų mokyklų . Renginys pasižymėjo plačiu temų spektru – nuo robotikos ir chemijos eksperimentų iki kūrybiškų popieriaus modeliavimų bei fizikos ir matematikos užsiėmimų. Aktyviausiai edukaciniuose renginiuose dalyvavo „Vyturio“, „Smeltės“ ir Uostamiesčio progimnazijų mokiniai. Šiuo renginiu labiausiai susidomėjo 2-3 klasių mokiniai, kurie labai greitai rezervavo rytinius laikus. Mažesnis aktyvumas pastebėtas vyresnių klasių tarpe.
Pirmąją dieną buvo organizuotas edukacinis robotikos užsiėmimas „Žemės drebėjimui atsparių namų testavimas“, kuriame dalyvavo 24 mokiniai. Užsiėmimą vedė mokytoja A. Alksnytė. Tuo pačiu metu mokytojos M. Volkova ir D. Puidokaitė vedė „Laipiojimo uolomis“ ir „Įveik turistines kliūtis“ užsiėmimus. Pastarosios edukacijos sulaukė didžiulio susidomėjimo, deja visi norintys patekti negalėjo. Mokiniai buvo kviečiami lankyti užsiėmimus naujais mokslo metais ir dalyvauti kitose edukacijose.
Pirmadienį Klaipėdos Vydūno gimnazijoje prasidėjo vyko „Magiškoji fizika ir matematika“, skirta 2-4 klasių mokiniams. Per savaitę šiose edukacijose dalyvavo net 205 mokiniai, kurie susirinko atrasti magijos ir mokslų susikirtimo taškus. Edukaciją vedė mokytoja R. Pociūtė, kuri sužavėjo vaikus įdomiais eksperimentais ir interaktyviais užsiėmimais.
Antrąją dieną būrelio „Gamtos labirintai“ mokytoja A. Goštautaitė vedė edukacinę pamoką apie pasaulio gyvūnus. „STEAM laboratorijos“ būrelio mokytoja S. Bradauskienė pristatė edukaciją „Elektros grandinės“. Vėliau vyko įvairūs užsiėmimai, tokie kaip „Magiškas popieriaus pasaulis“ ir „Stop Motion“ animacija, kuriuos vedė mokytojai L. Ramanauskienė ir V. Ramanauskas. Tuo tarpu „Dailės technologijų“ būrelio vadovė A. Valentinavičienė pristatė „3D rašiklius“, o mokytoja M. Nikolajevė demonstravo chemijos eksperimentus.
Trečiąją dieną Turizmo skyriaus vedėja V. Čumak mokė, kaip naudotis informacijos šaltiniais ir dirbtiniu intelektu, o mokytojos M. Volkova ir D. Puidokaitė tęsė turistinių kliūčių įveikimo užsiėmimus. Mokytoja I. Montvydienė vedė chemijos eksperimentus „Cheminės reakcijos ir jų požymiai“. Šio renginio metu dalyvavo 30 devintos klasės mokinių, kurie turėjo galimybę praktiškai išbandyti įvairias chemines reakcijas ir stebėti jų požymius. I. Montvydienė pateikė išsamų paaiškinimą apie reakcijų tipus, jų eigą ir praktinę reikšmę, suteikdama mokiniams vertingų žinių ir įgūdžių.
Ketvirtadienį „Kinologijos“ būrelio vadovė G. Valauskaitė mokė šunų dresūros metodų, o P. Cybulskij pristatė edukaciją apie tinklalapių kūrimą naudojant „No Code“ įrankius.
Paskutinę renginio dieną vyko edukacija apie elektros grandines, kurią vedė mokytoja O. Vaitkienė. Taip pat keramikos studijos „Žizdrė“ mokytoja R. Kulik vedė edukaciją, kurios metu mokiniai gilinosi į tradicinės keramikos kūrimo metodus, nereikalaujančius degimo. Vaikai turėjo galimybę ne tik pamatyti, bet ir praktiškai išbandyti savo kūrybinius sugebėjimus, formuojant Klaipėdos simbolį – pelytę. R. Kulik padėjo mokiniams suprasti šios technikos subtilybes ir skatino kūrybiškumą bei saviraišką.
Edukacinių renginių savaitę vainikavo cheminis eksperimentas, šįkart skirtas augalų pigmentų išskyrimui ekstrakcijos būdu. Šiame renginyje dalyvavo 20 dešimtos klasės mokinių. Mokytoja I. Montvydienė demonstravo ekstrakcijos metodus ir jų taikymą augalų pigmentų išskyrimui. Mokiniai turėjo galimybę atlikti eksperimentus patys, suprasdami, kaip iš augalų išgaunami skirtingi pigmentai. Tai suteikė jiems ne tik teorinių, bet ir praktinių žinių apie biochemijos ir botanikos sąsajas.
Šie užsiėmimai suteikė moksleiviams galimybę ne tik praplėsti savo žinias, bet ir praktiškai pritaikyti teorines žinias, įgytas mokykloje. Edukacinių renginių organizatoriai pasidžiaugė mokinių susidomėjimu ir aktyviu dalyvavimu, bei planuoja panašius renginius organizuoti ateityje.