Lapkričio 13 d. Klaipėdos moksleivių saviraiškos centras tapo inovacijų ir kūrybiškumo židiniu, nes čia vyko respublikinė gerosios patirties sklaidos konferencija „Nuo idėjos iki realybės: STEAM projektai už klasės ribų“. Ši konferencija sukvietė pedagogus, mokslininkus ir švietimo inovatorius dalintis patirtimi, idėjomis ir praktikomis, kaip STEAM ugdymas gali peržengti tradicinės klasės ribas ir tapti įkvepiančiu mokinių mokymosi pagrindu.
Renginys prasidėjo bendru įkvėpimu
Konferencijos pradžioje sveikinimo žodį tarė moksleivių saviraiškos centro direktorius Vytautas Krutulis ir Klaipėdos miesto savivaldybės Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Asta Abromienė. Muzikinį pasirodymą surengė Moksleivių saviraiškos centro gitaros būrelio mokiniai, kurie užtikrino jaukią ir kūrybišką renginio atmosferą.
Plenarinis posėdis: idėjos ir technologijos
Konferencijos plenarinė dalis pateikė įdomių įžvalgų apie integruotą STEAM ugdymą ir inovacijas švietimo srityje. Pirmasis pranešimas „EditAI. Integruoto ugdymo platforma“, kurį pristatė Kęstutis Jovaišas ir Kristina Jonkuvienė, pademonstravo, kaip dirbtinis intelektas gali tapti nepakeičiamu įrankiu mokymo procese. Klaipėdos universiteto mokslininkės doc. dr. Gražina Šmitienė ir doc. dr. Julija Melnikova analizavo, kaip tyrimais grįsti projektai bei virtualios aplinkos gali sustiprinti mokinių dalyvavimą STEAM veiklose.
Darbas sekcijose: nuo gamtos iki technologijų
Po plenarinės dalies dalyviai turėjo galimybę pasirinkti dvi iš keturių teminių sekcijų:
- STEAM projektai gamtoje – čia pristatyti praktiniai projektai apie gamtos tyrinėjimą ir ugdymo pavyzdžiai, tokie kaip „Sraigių pasaulis“ ar „Gamta mūsų namuose“.
- STEAM projektai ir inovacijos – šioje sekcijoje aptarta dirbtinio intelekto taikymas mokinių projektuose, 3D modeliavimas ir robotikos pritaikymas.
- STEAM projektai ir menas – dalyviai gilinosi į keramikos, ploterio technologijų ir chemijos eksperimentų integraciją į kūrybines veiklas.
- Savęs, krašto ir kultūros paveldo tyrinėjimas – ši sekcija kvietė pažinti emocijas per spalvas, Mažosios Lietuvos istoriją per kvapus ir dalyvauti interaktyviame orientavimosi žaidime „Lapių medžioklė“.
Stendiniai pranešimai – įvairiapusis STEAM įgyvendinimas
Konferencijos erdvėse buvo eksponuojami stendiniai pranešimai, kuriuos paruošė moksleivių saviraiškos centro mokytojai. Šie STEAM projektai sukurti bendradarbiaujant ir dalinantis patirtimis, buvo patys įvairiausi, nuo „Šiurpnakčio pilių“ iki „3D švyturių modelių“. Kiekvienas stendas buvo tarsi mažas pasaulis, atspindintis mokinių kūrybiškumą ir gebėjimą taikyti inovatyvias technologijas.
Apibendrinimas ir sėkmės loterija
Konferencija baigėsi ne tik produktyvių diskusijų apibendrinimu, bet ir smagia loterija, kuri užtikrino, kad dalyviai išsineštų ne tik idėjų, bet ir gerą nuotaiką.
„Nuo idėjos iki realybės: STEAM projektai už klasės ribų“ – tai puikus pavyzdys, kaip bendradarbiaujant galima plėtoti inovatyvias ir įkvepiančias švietimo praktikas. Tikimasi, kad ši konferencija taps tradicija, suburiančia švietimo entuziastus iš visos šalies į bendrą kūrybos ir žinių erdvę.
Visos naujienos